Doorheen het scoutsjaar organiseren wij verschillende evenementen. Hieronder vind je al onze jaarlijkse activiteiten.

Speelcocktail

Deze activiteit organiseren we op ons eigen lokaal samen met KSA Oosterzele aan het begin van het nieuwe scoutsjaar. Wij voorzien een namiddag vol plezier in een leuk thema. We willen nieuwe kinderen laten kennis maken met de jeugdbeweging. Zowel jongens als meisjes van elke leeftijd zijn welkom. De ouders kunnen gerust blijven voor een drankje in ons oudercafé!

Eetfestijn
Sinds 2019 hebben we het concept van ons eetfestijn verandert en kozen we voor kip aan’t spit. Met familie en vrienden kan je komen smullen van lekkere gebraden kip en kan je je culinair laten verwennen.

Soepverkoop
In februari komt scouts Oosterzele deur aan deur in klein Oosterzele met heerlijke vers gemaakte soep. Je kunt ook je soep bestellen en dan komen wij deze zelf afleveren. Geïnteresseerden hebben de keuze tussen preisoep en tomatensoep. Je betaalt slechts 5 euro voor 1 liter, en vanaf 2 liter is het 4 euro per liter.

Lost In Time (LIT)

Elk jaar is het groot feest in den Amb8 van Oosterzele. Eerst en vooral is er de kinderfuif. Van 19u tot 21u speelt de DJ plezante kindermuziek, kan je je laten schminken en krijg je 2 gratis drankjes. Vanaf 22u is iedereen welkom voor de grote scoutsfuif. Met de opbrengst van deze fuif kunnen wij gedurende het scoutsjaar verschillende activiteiten organiseren als ook nieuw materiaal aankopen voor onze leden.

Ouderactiviteit
Dit keer krijgen de ouders eens de kans om een spelletje te spelen. Samen met jullie dochters, zonen, vrienden en vriendinnen verwelkomen wij jullie graag op ons nieuwe scoutswandeling. Natuurlijk word deze gezellig afgesloten met een gezellige bar op ons scoutsterrein!

Past-da?!

Deze pasta-avond wordt georganiseerd door de gidsen en jin. Er is keuze tussen bolognaisesaus, pesto of vegetarische saus. Later op de avond is er sfeermuziek van gezellige live-bandjes. De opbrengst gaat naar het buitenlands kamp van de jin en naar de gidsen zodat zij van een leuke activiteit op kamp kunnen genieten.